با اونا دوست شید، مکالمه ی قبلی رو داشته باشین. با این روش در وقت و انرژی تون هم صرفه جویی می شه.

۵. صمیمی نگاه و اقدام کنین

سرتون رو بالا بگیرین، دست هاتون رو به هم قفل نکنین، بازوهایتان رو جمع نکنین و شونه ها رو به عقب ببرین. می تونین حالات خود رو از راه زبون بدن و روش نگاه تون، به طرف مقابل منتقل کنین.

۶. لبخند بزنین و رابطه چشمی برقرار کنین

علاج کمرویی با ۲۷ نکته ای که شما رو از لاک خود بیرون میاره - قسمت 2 آرایش ، زیبایی و مدل لباس

یک لبخند ساده به روی بقیه، هم روز شما و هم روز طرف مقابل تون رو شیرین تر می کنه. با یک لبخند می تونین بقیه رو تایید کنین. لبخند راهی مناسب واسه شروع مکالمه با یک دوست یا فردی غریبهه. لبخند اقدامی صمیمی و بی ضرره و نشون می ده که شما علاقه مند هستین که در مکالمه شرکت کنین.

آدم موجودی اجتماعیه و به رفت و امد با بقیه نیاز داره. نگاهی به سلولای انفرادی زندانا هم نشون دهنده همین مطلبه. با یک لبخند خوشحال، روز بقیه رو شیرین تر و قشنگ تر کنین.

۷. به وضعیت بدن تون توجه کنین

وقتی که با گروه یا فرد تازه ای رو به رو میشید، ممکنه کمی احساس خجالت کنین. این اتفاق در اول عادیه. اگه احساس نگرانی و اضطراب داشتین، سؤالات زیر رو از خودتون بپرسید:

  • خوب نفس می کشم؟ اگه نفسای خود رو یواش تر کنین، بدن تون آروم تر می شه.
  • احساس راحتی می کنم؟ وضعیت بدن تون رو طوری تغییر بدین تا احساس راحتی کنین.
  • رفتارم دوستانهه؟ به رفتار خود توجه کنین. با رویِ باز پذیرای بقیه باشین تا دیدگاه مثبتی نسبت به شما ایجاد شه.

بخش چهارم: خودتون رو به رقابت بکشین

۱. واسه خود اهدافی مشخص کنین

اینکه بگید: «من از این به بعد نمی خوام کمرو باشم»، کافی نیس. باید اهدافی قابل لمس واسه خود مشخص کنین. مثلا وقتی می گین: «من می خوام محشر باشم»، دقیقا چیجوری می خواید محشر باشین؟ باید واسه خود اهدافی قابل لمس مشخص کرده و اونا رو دنبال کنین (مثلا با یک ناشناس وارد مکالمه شید).

روی اهداف کوچیک و قابل دسترس متمرکز شید. بعد به دنبال اهدافی برید که نیاز به جرأت بیشتری دارن. حتی پرسیدن ساعت از یک ناشناس هم می تونه اقدام مفیدی باشه. این اقدامات رو کوچیک نشمارید؛ اثر کارایی مثل این، دهن باز کن هستش. با تمرین و سعی می تونین پس از یه مدت در جمعای بزرگ هم صحبت کنین.

۲. کاری رو انجام بدین که دوست دارین

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   علائم و نشانه های افسرگی در نوجوانان

شما مجبور نیستین با دوستان تون به مهمانی برید. اگه ترجیح میدید موهای مادربزرگ تون رو شونِه کنین، همین کار رو انجام بدین. مجبور نیستین مثل بقیه باشین. به جای اتلاف وقت، دنبال افرادی باشین که با اونا وجه اشتراک بیشتری دارین و بودن در کنارشون، احساس خوبی به شما می ده.

۳. تمرین کنین که خودتون رو در موقعیتای بد هم بذارین

احتیاجی نیس که از همون اول در موقعیتی بسیار سخت قرار بگیرین. از کارایی که در بالای لیست تون نوشته اید شروع کنین و کم کم به سراغ شرایط سخت تر برید.

۴. هر روز خودتون رو به یک فرد جدید معرفی کنین

داشتن مکالمهای کوتاه با یک ناشناس شاید واسه مون آسون تر باشه. توجه به اینکه شاید اون فرد رو دوباره نبینیم باعث می شه تا در مورد دیدگاهی که نسبت به ما داره، کمتر نگران شیم. یک رابطه چشمی و لبخند کوتاه به فردی که در اتوبوس رو به روی شما نشسته س، شاید تنها سه ثانیه از وقت تون رو بگیره. نگران نباشید که با لبخند به یک ناشناس به عنوان فردی عجیب شناخته شید. هر چه بیشتر تمرین کنین، احساس راحتی بیشتری می کنین.

۵. خودتون رو در بطن جامعه بذارین

با بقیه صحبت کنین. افرادی رو که با شما وجه اشتراک دارن، پیدا کنین و سعی کنین که با اونا حرف بزنین. می تونین پس از یه مدت عضو گروه های مختلفی شید. خودتون رو درگیر فعالیتای اجتماعی بکنین و این جور رشد کنین.

مثل دوچرخه سواری یا رانندگی که در اول واسه مون سخت بود، مهارتای اجتماعی هم در اول با سختی همراهه؛ اما کم کم و با تمرین در اون پیشرفت می کنین.

۶. موفقیتای خود رو ثبت کنین و به همین راه ادامه بدین

در لیستی که در اون موقعیتای سخت رو نوشته بودین، موفقیت هاتون رو بنویسین. دیدن پیشرفتی که داشتین، انگیزه تون رو واسه ادامه راه افزایش می ده. پس از گذشت چند هفته از موفقیت خود متعجب میشید و بیشتر از همیشه قانع میشید که هدف تون دست یافتنی بوده. واسه رسیدن به موفقیت، زمان مشخصی وجود نداره. بعضی زودتر به اهداف خود می رسن، ولی واسه بعضی ممکنه ماه ها طول بکشه. راه موفقیت هر چه طولانی شد، بازم اطمینانی رو که به خودتون دارین، از دست ندین. شما موفق میشید.

منبع : wikihow